Warsztat


hahapik

New member
Panowie widzę że rozbieracie motocykl na części pierwsze, mnie interesuje tylko jak dostać się do akumulatora, muszę go na zimę wykręcić bo garaż nieogrzewany. Ktoś ma jakiś manual tutorial filmik czy cokolwiek powie więcej jak to zrobić. Rozumiem że muszę zdjąć siedzenie, jak? Czy dalej coś więcej do roboty czy już jest dostęp do akumulatora. Chcę kupić ładowarkę do tego, ktoś coś taniego poleci ?
Hej, dostanie się do akumulatora jest bardzo łatwe. Z siedzenia pasażera, bierzesz imbus, ten większy. Ponosisz tylne rogi od siedzenia kierowcy. Pod każdym masz jedną śrubę imbusową do odkręcenia.

Siedzenie odciągasz w stronę tyłu motocykla. Pod siedzeniem, w środkowej części, jest taki metalowy język, zgięty do tyłu. Kiedy będziesz montował ponownie, pamiętaj aby wsunąć siedzenie na ten "dzyndzel", inaczej będziesz miał luz z przodu, na części która nachodzi na bak. Męczyłem się z tym pół godziny, kiedy pierwszy raz to zdemontowałem.

Kiedy będziesz miał siedzenie zdjęte, to dostęp do akumulatora jest już ewidentny, masz to w instrukcji.

Jeżeli chodzi o ładowarki, to wygodniejsze lecz trochę droższe, są te "inteligentne". Możesz podłączyć do nich akumulator na całą zimę, a akumulator nie będzie ciągle ładował, tylko od czasu do czasu. Te prostsze są trochę bardziej upierdliwe, bo co 2-3 tygodnie podłączasz do nich aku na noc, i rano musisz pamiętać o ich odłączeniu. W każdym lepszym sklepie motocyklowym, dostaniesz na ten temat więcej info.

To chyba wszystko, gdybyś miał jeszcze jakieś wątpliwości, daj znać.

PS: Kto z Was ma już wymieniony felerny kabel czerwony od akumulatora, który grozi nam spaleniem pośladów??
 

k0s1

New member
dzięki hahapik za szczegółowy instruktarz, niedługo trzeba będzie się zabrać za garażowanie bo temperatura spada, ale póki co jeżdzę :)
na temat kabelka od aku nic nie wiem, nie dostałem żadnego info z yamahy. skąd masz takie informacje? powiem szczerze że ostatnio jestem zagoniony i mało czasu spędzam w necie więc nawet na bieżąco nie jestem z forum.
 

hahapik

New member
dzięki hahapik za szczegółowy instruktarz, niedługo trzeba będzie się zabrać za garażowanie bo temperatura spada, ale póki co jeżdzę :)
na temat kabelka od aku nic nie wiem, nie dostałem żadnego info z yamahy. skąd masz takie informacje? powiem szczerze że ostatnio jestem zagoniony i mało czasu spędzam w necie więc nawet na bieżąco nie jestem z forum.
Hej, ta sprawa z kablem od akumulatora jest znana już od miesiąca chyba. Ale wiesz jak to w Polsce, 100 lat za murzynami... Chodzi o kabel, który jest za długi i musi zostać wymieniony. Z czasem może się izolacja przetrzeć, co by doprowadziło do zwarcia i potencjalnego podpalenia tyłka.

Z tego co mi wiadomo, to wszystkie MT-07 z 2014 są objęte tą wymianą, możesz jednak Twoim numerem VIN to sprawdzić tu:

Sprawdź Twoją MT.

Ja już dzwoniłem do mojego dealera, powiedział 3 tygodnie temu, że do mnie zadzwoni, kiedy dostanie część potrzebną do wymiany. Jednak do tej pory cisza. Będę oczywiście informował, kiedy czegoś więcej się dowiem, i tego samego od Was oczekuję :).

Pozdrawiam,

Piotr.
 

k0s1

New member
edit: Udało się , zsunąłem na max tą opaskę na bok i jakoś się udało wyjąć, ciekawe czy tak samo dam radę włożyć na wiosnę.


Moja też ma do wymiany ten kabel, ja to dam do wiadomości dealerowi żeby mi na wiosnę to załatwił bo właśnie dzisiaj chce ją zgarażować. Właśnie hahapik zabrałem się za akumulator,. Kabel faktycznie długi. Ale mam znowu problem bo nie wiem jak wyjąć ten aku, w instrukcji nic nie jest napisane. Chodzi o to że po odpięciu przewodów mam jeszcze taką gumową linkę wokołu aku która go trzyma i teraz pytanie czy to się odcina czy jakoś da się to odpiąć luib poprzesuwać żeby wyjąć ten aku. Cholera już pół godziny straciłem i nie wiem czy to ciąć czy przesuwać, ale tak tam ciasno żę nie mogę tego ruszyć ani przesunąć. Pomocy :)
załączam zdjęcie o co mi chodzi, dokładnie ta gumowa opaska na środku aku.IMAG0054[1].jpg
 
Last edited:

hahapik

New member
To w ramach planów na 2015. Tylko kierunkowskazy mi się nie podobają ;)

https://www.youtube.com/watch?v=v49ygePVCm8&list=PLKKL9plgilIxqeJPc1Av-AblSstE12lmw&index=26
A oto to widziałeś? Uchwyt tablicy Made in Poland. Kierunki sobie dasz jakie tylko chcesz :).

Cholera już pół godziny straciłem i nie wiem czy to ciąć czy przesuwać, ale tak tam ciasno żę nie mogę tego ruszyć ani przesunąć. Pomocy :)
Broń Boże niczego nie wycinaj, opaska się odczepia!!! Jeżeli już przeciąłeś to po ptakach, masz zapasową w czarnej torebce wodoodpornej, w której miałeś instrukcję. Looknij sobie na nią, to zrozumiesz, jak jest zamotowana.

Ja od tego śmigania w zimnie, dostałem ostrego zapalenia zatok = tydzień L4. Może już faktycznie czas odstawić ślicznotkę na zimę :(.
 

Vasago

New member
A skąd :p Juz zamawiam :)
Macie jakieś doświadczenia z ledowymi kierunkami? Podobno te tanie są do kitu, bo ich nie widać. A te które widać kosztują po 2-3 stowy za sztukę. Przynajmniej tak wynika z testu jaki znalazłem na stronie Motocykla.
 

hahapik

New member
A skąd :p Juz zamawiam :)
Macie jakieś doświadczenia z ledowymi kierunkami? Podobno te tanie są do kitu, bo ich nie widać. A te które widać kosztują po 2-3 stowy za sztukę. Przynajmniej tak wynika z testu jaki znalazłem na stronie Motocykla.
Ja osobiście, nie miałem okazji zobaczyć kierunkowskazów LED, na własne oczy na MT-07. Z czasem się przekonałem do fabrycznych. Kiedy jechałem za moim motocyklem, stwierdziłem, że całkiem fajnie świecą i nie mam do nich zastrzeżeń :).

Daj znać, kiedy zamontujesz uchwyt :). Pozdro!
 

Vasago

New member
Nawet fotkę cyknę ;)

A wracając do kierunków - świecą fajnie, ale wyglądają trochę jak z poloneza. Przy czym z dwojga złego wolę toporne kierunkowskazy, których działanie widać, niż ładne, które mogłyby za dnia być niepodłączone, a i tak nie robiłoby to dużej różnicy :p Stąd moje rozterki.

BTW
Na fotkach z aukcji, która podlinkowałeś są własnie takie akcesoryjne.
 

k0s1

New member
Broń Boże niczego nie wycinaj, opaska się odczepia!!! Jeżeli już przeciąłeś to po ptakach, masz zapasową w czarnej torebce wodoodpornej, w której miałeś instrukcję. Looknij sobie na nią, to zrozumiesz, jak jest zamotowana.

Ja od tego śmigania w zimnie, dostałem ostrego zapalenia zatok = tydzień L4. Może już faktycznie czas odstawić ślicznotkę na zimę :(.
Nic nie uciąłem, zsunałem opaske na bok i jakoś wyciągnałem ten akumulator, zeby odczepic z ktorejs strony to trzeba jakos reke tam wsadzic a tak ciasno ze nie da sie, pewnie jakiś patent jest albo ja nie gramotny. W każdym razie tak bylem szczesliwy ze w koncu to wyjalem ze nawet nie obejrzalem dokladnie tej opaski gdzie sie ja odpina, spojrze na wiosne jak bede wkładał aku.
 

dajwidf

New member
Mam wymienione kierunki na led (barracuda) super swieca a sa cienkie. Wrzuce film jak wroce z pracy.


Dajwid
 

Vasago

New member
Kupiony. Dopiero podczas wymiany maili dowiedziałem się, że to nasz forumowy kolega :) Przy okazji brak mi słów jak bardzo miły i pomocny. Bardzo polecam wszelkie zakupy i nie mogę się już doczekać kolejnych akcesoriów spod Jego ręki :) Niestety permanentny brak czasu spowodował, że póki co mam tylko nowe kierunki z przodu, a tylu jeszcze nie zdążyłem przełożyć :)


 
Last edited:

hahapik

New member
Kupiony. Dopiero podczas wymiany maili dowiedziałem się, że to nasz forumowy kolega :) Przy okazji brak mi słów jak bardzo miły i pomocny. Bardzo polecam wszelkie zakupy i nie mogę się już doczekać kolejnych akcesoriów spod Jego ręki. Niestety permanentny brak czasu spowodował, że póki co mam tylko nowe kierunki z przodu, a tylu jeszcze nie zdążyłem przełożyć :)
Nie polecał bym produktu od byle kogo :). Cieszę się bardzo, że jesteś zadowolony. Mam nadzieję, że niedługo kolejne akcesoria spod jego ręki także zrobią furrorę :). Dawaj przy okazji fotkę całości motocykla!

Pozdro!
 

Vasago

New member
Z telefonu wysyłam i coś się wklejać nie chciały, ale może teraz wejdzie ;)



Świecą pięknie. Mocniej niż oryginały.
Podpinałem przez rezystory.

I porównanie ze starym

 
Last edited:


Top